کد خبر: ۱۱۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
برخی رویدادهای( ۱۸ اردیبهشت ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ مدیرکل بهزیستی ایلام در دیدار با فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: در گام نخست تعدادی سبد غذایی به ارزش هر بسته یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شامل «برنج، روغن، مرغ، رب و ماکارونی» هفته آینده برای توزیع بین مددجویان و توانخواهان در اختیار اداره کل بهزیستی استان ایلام قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این بسته‌ها نخستین اقلام اهدایی سپاه بوده و در مراحل  بعدی نیز این کمک‌ها تداوم خواهد داشت.

قلعه والی ایلام مرمت و بازسازی می‌شود

عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: با اختصاص اعتبار ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده‌اند، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی (موزه مردم‌شناسی) شهر ایلام انجام می‌شود، شامل تعمیرات موضعی بخش‌های آسیب‌دیده معماری بنا، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره و ... است.

انهدام باند توزیع اسکناس‌های جعلی در ایوان

سرهنگ سعید عالی پور، فرمانده انتظامی ایوان با اعلام  این خبر اظهار داشت: در پی اطلاع ماموران انتظامی، مبنی بر فعالیت عده‌ای در امر توزیع اسکناس جعلی در سطح شهر ایوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و اعزام گشت‌های نامحسوس در سطح شهر یک نفر از اعضای این باند که در حال توزیع اسکناس‌های جعلی بود توسط ماموران رویت و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان یادآور شد: در بازرسی اولیه از این متهم تعداد ۲۳۰ قطعه اسکناس جعلی ۱۰۰ هزار ریالی کشف شد.

مشکلات عشایر باید بررسی و برطرف شود

حیدر نعمتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان در نشست بررسی مسایل و مشکلات عشایر استان ایلام اظهار داشت: عشایر استان به افزایش قیمت نهاده، عدم خرید تضمینی گوشت، گران بودن واکسن‌های دامی و همچنین مشکلات عشایر مهمان استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان معترض بودند که برای رفع این مسایل از طریق هماهنگی با مدیران مربوطه دستور رسیدگی لازم صادر شد.

وی افزود: تامین مواد اولیه گوشت قرمز، مواد لبنی و صنایع دستی و صنایع تبدیلی و تکمیلی که توسط عشایر صورت می‌شود می‌تواند نقش بسیار مهمی در جهش تولید داشته باشد.

⚡️ظرفیت‌های اجتماعی برای مبارزه با قاچاق به‌کار گرفته می‌شود

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار استان در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار داشت: تشکیل پلیس امنیت در این استان یک اقدام بسیار خوب و موثر در کشف و پیشگیری از قاچاق کالاست و تلاش می‌شود با همکاری بین بخشی قاچاق کالا از مرزهای استان به صفر رسانده شود.

وی افزود: سال گذشته نسبت به سال قبل در کشفیات قاچاق کالا در مرزهای استان عملکرد خوبی داشتیم که بیانگر فعالیت و هوشیاری نیروهای مرزبانی و گمرک است. 

انتهای پیام /970821

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار